marți, 12 noiembrie 2013

Székelyzászló-ügy: magyar feljelentő is kifogásolta a székely zászló kitűzését

 autonómia  
2013.11.11. | 16:11 Székelyzászló-ügy: magyar feljelentő is kifogásolta a székely zászló kitűzését

 1121  15
Forrás: mno.hu
Kovászna megye prefektusa szerint magyar feljelentő is kifogá- solta a székely zászló hivatali kitűzését.

A Kovászna megye prefektusa azt állítja, magyar feljelentő is akad azok között, akik a székely zászló hivatali ki- tűzését vagy a magyar nyelvű „községháza" feliratot kifogásolták.

Dumitru Marinescu prefektussal az Erdélyi riport hetilap közölt interjút internetes kiadásában hétfőn. A prefektus elmondta, va- lamennyi általa indított perben feljelentés alapján járt el. Név szerint is megemlített egy kökösi magyar férfit, aki a gidófalvi magyar nyelvű „községháza" feliratot, és az uzoni községházára kitűzött székely zászlót kifogásolta, és a panaszleveléhez fényképeket is mellékelt.
Dumitru Marinescu precedensértékűnek tekintette a Brassói Táblabíróság ítéletét, amelyben a bíróság jogerősen törvénytelennek nyilvánította a székely zászló kitűzését a középületekre. „Ha rajtam múlna, lehetővé tenném, hogy a közösségek korlátlanul használhassák a szimbólumaikat. Én Háromszéken nőttem fel, jól tudok magyarul, jól ismerem a székely embereket. Szerintem a szimbólumhasználatot egyértelmű módon kellene szabályozni, hogy ne legyenek viták a törvény értelmezésekor. Sokkal fontosabb közös gondjaink vannak nekünk, románoknak és magyaroknak, mint az, hogy a törvény értelmezésén vitatkozzunk" – jelentette ki a prefektus.

A riporternek arra a felvetésére, hogy bukaresti utasításra lép fel a magyar szimbólumok, feliratok ellen, Dumitru Martinescu kitérő választ adott. „Én mandátumom átvételekor letettem egy hivatali esküt. Arra esküdtem fel, hogy betartom a törvényeket, illetve felügyelek a jogszabályok betartására Kovászna megyében. Ehhez kell tartanom magam" – válaszolta.

A prefektus maga is úgy vélekedik, a perek keltette etnikai feszültségek nem tesznek jót a román-magyar együttélésnek. „Ezeknek kormányrendelettel, kormányhatározattal véget lehetne vetni. Erre egyébként korábban többször is elhangzott ígéret" – jelentette ki Dumitru Marinescu, a román kormány Kovászna megyei megbízottja.

MTI

Niciun comentariu: