In legătură cu discuția despre modul în care ne putem împărți frățește, între ardeleni, brandul Dracula. Dan Culcer
Dracula, mod de întrebuinţare
Vlad Ţepeş ne-a lăsat o moştenire pe care încă nu ştim să o fructificăm: DRACULA! Cel mai bun brand de ţară în domeniul turismului pe care poate să îl aibă România în acest moment! Cu ce asociază străinii România? În primul rând cu Dracula! Abia apoi cu Ceauşescu, Nadia Comăneci, Hagi sau Ilie Năstase... Degeaba încercăm să le vindem o frunză stilizată de pe Internet. Străinii vor Dracula, vor să ştie mai multe despre Dracula, să vadă locurile în care a trăit Dracula, să mănânce usturoi când vizitează Castelul Bran, să cumpere suveniruri cu Dracula, să petreacă în baruri cu atmosferă Dracula! Noi suntem supăraţi că eroul nostru naţional, Vlad Ţepeş, este simbolul vampirismului. O prostie! Dacă străinii vor Dracula ca să vină în România, trebuie să le vindem Dracula! Vor mituri cu Dracula, să le oferim mituri! Într-o lume bolnavă de un imaginar morbid şi sufocant, în care vampirismul, vrăjitoria şi ficţiunea captează atenţia şi aduc încasări uriaşe, nu mai contează orgoliul nostru naţional. Cine află că Dracula a fost, de fapt, Vlad Ţepeş, domnitorul Ţării Româneşti, poate cel mult să fie curios despre faptele reale ale acestuia. Dar tot miturile despre vampirul Dracula o să îi capteze atenţia. Pentru acest dar trebuie să le mulţumim autorilor povestirilor medievale şi romancierului Bram Stoker. (Marius Diaconescu)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu